2M TRAINING WERKDRUK EN STRESS OMLAAG!

Een effectieve organisatie is een organisatie die zich weet te profileren door het leveren van producten aan tevreden klanten, door middel van managers en medewerkers die optimaal met elkaar samenwerken om de verwachtingen van de klant waar te maken.

Voor uw organisatie is het belangrijk dat de juiste mensen zich op de juiste plaats bevinden, goed presteren en zich ontwikkelen. Deze training gaat over effectiever werken en beter samenwerken.  Het is  van belang dat men werkt aan de eigen persoonlijke ontwikkeling, ongehinderd door interne blokkades of spanningen. Door de persoonlijke kracht te versterken, vergroten de deelnemers hun stressbestendigheid en ontstaat er meer ruimte voor inspiratie en motivatie.

INHOUD

Beter functioneren: omgaan met stress en timemanagement

U wordt zich bewust van en krijgt inzicht in uw eigen manier van werken. Hoe houdt u uw eigen taken overzichtelijk en deelt uw tijd beter in aan de hand van doelen en prioriteiten. Hoe gaat u om met stress.  Wat zijn de ‘tijdvreters’, hoe laat u zich storen? Hoe plant u uw dagelijkse werkzaamheden? ‘Van chaos in het hoofd naar controle, rust en minder stress.’

Onderwerpen van dit onderdeel van het programma zijn:

  • Timemanagement en omgaan met werkdruk
  • Effectiever en efficiënter met tijd omgaanChaos: in uw hoofd, op uw bureau, in uw computer?
  • Over solisme, creativiteit, helpen, optimisme en perfectionisme
  • Overzicht kunnen creëren en zorgvuldiger werken
  • Beter prioriteiten stellen
  • Verander niet werkende gewoontes.
  • Slimmer kiezen: Van marionet naar dirigent.
  • Leren  ‘nee’ zeggen of doen op een ja manier, onderhandelen en delegeren
  • Inzicht in de eigen persoonlijke valkuilen en hoe hiermee om te gaan
  • Omgaan met spanning en stress
  • Interne verstoringen leiden tot tijdverspilling.
  • Regels voor de drie boosdoeners: Veelvuldig uitstellen van activiteiten, gebrek aan zelfdiscipline en perfectionisme

Communicatie

  • De magie van metacommunicatie: een positief assertief  sturings- instrument in communicatie
  • Neuro Linguïstisch Programmeren: een model voor professionele communicatie met (interne) klanten
  • Het opbouwen van een positieve stemming, zelfvertrouwen en assertief gedrag
  • Het leren kennen van het eigen voorkeurkanaal bij de communicatie met interne klanten
  • het voorkeurkanaal van de (interne)klant (her)kennen en hierop afstemmen

Emotionele Intelligentie: uw mindset doet ertoe!

  • De huidige snelheid en complexiteit van veranderingen vraagt om mensen die openstaan voor nieuwe manieren om hun werk te organiseren en (interne) klanten te benaderen.Hoe kan ik mijn emotionele intelligentie ontwikkelen?
  • Hoe kan ik sturing geven aan de creatieve spanning tussen de eigen mentaal emotionele vaardigheden en  werkresultaat?
  • Hoe wordt ik ondernemer op mijn eigen m2 binnen mijn organisatie?
  • Hoe kan ik emotioneel intelligenter reageren als voorwaarde voor succes?
  • Hoe kan ik mijn hersenen meer prikkelen waardoor ik het gewenste resultaat haal binnen mijn werkveld?
  • Hoe kan ik werken vanuit persoonlijke kracht: hoe spiegelneuronen te gebruiken in de relatie met de (interne)klant.

RESULTAAT

Na de workshop en bij intensieve begeleiding van het management, de leiding en/of externe coach is de werkdruk gezakt met 50% .

  • Minder chaos in de hoofden van de medewerkers, men voelt zich weer comfortabel.
  • Minder stress en effectiever ‘in control’ in het werk.
  • Management en medewerkers zijn zelf weer accountable voor hun werkzaamheden.