2M TRAINING VERGROOT UW COMMERCIELE INTELLIGENTIE

Commercieel Leiderschap vergroot het vertrouwen van de klant en verhoogt tegelijkertijd uw sales effectiviteit voor 2013! De kernvraag bij deze workshop is: ‘Hoe kan ik mijn commerciële intelligentie ontwikkelen?’ Sommige financieel adviseurs  hebben een goede neus voor commerciële kansen. Ze weten altijd op het juíste moment de juíste persoon over het juíste probleem aan te spreken. Terwijl andere adviseurs moeten leuren om nieuwe opdrachten, lijken die hen gewoon te komen aanwaaien! Hoe doen ze dat? Commercieel intelligente mensen weten authentieke betrokkenheid te koppelen aan commerciële vindingrijkheid. Ze weten hoe de klant te ‘challengen’. De factor ‘vertrouwen’ is daarbij van cruciaal belang. Een commercieel intelligente persoon weet snel vertrouwen te winnen en dit vervolgens ook om te zetten in concrete opdrachten! Waarom is de ene professional hierin meer succesvol dan de andere? Wat zijn de dimensies van expertise? Het gaat hierbij om het vertrouwen, de betrokkenheid en de flexibiliteit om goed samen te kunnen werken met de klant om daarmee een maximaal rendement te verkrijgen.

INHOUD

  • Hoe kunt u op een commercieel intelligente wijze  uw klant optimaal te bedienen
  • Verschil tussen uw klant ‘pamperen’ of ‘challengen’
  • De drie basis gedragsstijlen van de klant: visueel, auditief  en kinestetisch om deze effectief inzetten in een klantgesprek, een model voor professionele communicatie  met klanten
  • De magie van ‘matchen’ in het commercieel gesprek
  • Een manier om het contact met de klant optimaal op te bouwen en af te stemmen: hoe een vermogende stemming en assertiviteit (lef) te tonen om bij de klant door te vragen op productbehoeften
  • Hoe te redeneren vanuit de klant en daarna (natuurlijk) geld verdienen
  • Hoe persoonlijke motiverende overtuigingen te hanteren bij de advisering en verkoop

BESTEMD VOOR

Adviseurs die hun commerciële intelligentie willen vergroten.

AANPAK

In deze sessie maakt u kennis met het basisbegrip  commercieel leiderschap. Commercieel leiderschap is de kern voor het ontwikkelen van vaardigheden en competenties, die ervoor zorgen dat de juiste kennis op de juiste manier bij de juiste klant wordt overgebracht. Het werken aan vertrouwensvolle relaties met de klant staat centraal. Commercieel leiderschap zorgt voor een rendementvol klantenbestand. Na afloop van de training ontvangen de deelnemers het boek van de trainers Jaap Zijlstra en Lizanne Vroom ‘Liefde komt niet van een klant!’, klantbelang centraal door door waardecreatie en vertrouwen in de financiële sector’. Op een indringende wijze wordt u meegenomen in de praktijk van het WAAROM, WAT, HOE EN WIE.